سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ستارگان خاکی

 

 ●رزمنده ی مخلص خدایکشنبه 87 اردیبهشت 29 - ساعت 6:38 عصر

نویسنده: سید مصطفی حیدری

 زندگینامه شهید مهدی زین الدین

به سال 1338 هـ.ش، در کانون گرم خانواده ای مذهبی، متدین و از پیروان مکتب سرخ تشیع، در تهران دیده به جهان گشود. مادرش که بانویی مأنوس با قرآن و آشنای با دین و مذهب بود برای تربیت فرزندش کوشش فراوان نمود. داشتن وضو، مخصوصاً هنگام شیر دادن فرزندانش برایش فریضه بود و با مهر و محبت مادری، مسائل اسلامی را به آنها تعلیم می داد نبوغ و استعداد مهدی باعث شد که او در اوان کودکی قرآن را به دون معلم و استاد یاد بگیرد و بر قرائت مستمر آن تلاش نماید.

 

فعالیت های سیاسی ـ مذهبی                        

 

مهدی در دوران تحصیلات متوسطه اش به لحاظ زمینه هایی که داشت با مسائل سیاسی و مذهبی آشنا شد و در این مدت که با شهید محراب آیت الله مدنی مأنوس بود، روح تشنه خود را با نصایح ارزنده و هدایتگر آن شهید بزرگوار سیراب می نمود و در واقع در حساسترین دوران جوانی به هدایت ویژه ای دست یافته بود در ادامه مبارزات سیاسی دوران دبیرستان، کینه عمیقی نسبت به رژیم پهلوی پیدا کرد و زمانی که حزب رستاخیز شروع به عضوگیری اجباری می نمود، شهید زین الدین به عضویت این حزب در نیامد و با سوابقی که از او داشتند از دبیرستان اخراجش کردند. به ناچار برای ادامه تحصیل با تغییر رشته از ریاضی به طبیعی موفق به اخذ دیپلم گردید و در کنکور سال 1356 شرکت کرد و ضمن موفقیت توانست رتبه چهارم را در بین پذیرفته شدگان دانشگاه شیراز به دست آورد. این امر مصادف با تبعید پدرش به جرم حمایت از امام خمینی از خرم آباد به سقز و موجب انصراف از ادامه تحصیل و ورود جدی تر او در سنگر مبارزه ی پدرش شد.

 

 پس از پیروزی انقلاب اسلامی

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جزو اولین کسانی بود که جذب نهاد مقدس جهاد سازندگی شد و با تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قم، برای انجام وظیفه شرعی و اجتماعی خود و حفظ و حراست از دستاورده های خونین انقلاب، به این نهاد مقدس پیوست ابتدا در قسمت پذیرش و پس از آن به عنوان مسؤول واحد اطلاعات سپاه قم انجام وظیفه کرد.

شهید زین الدین در عملیات بیت المقدس مسؤولیت اطلاعات عملیات قرارگاه نصر را به عهده داشت و به خاطر لیاقت، ایمان، خلوص، استعداد رزمی و شجاعت فراوان، در عملیات رمضان به عنوان فرمانده تیپ علی ابن ابیطالب ـ که بعدها به لشکر تبدیل شد انتخاب گردید. در عملیات رمضان، لشکر علی ابن ابیطالب جزو یگان های مانوری و خط شکن بود و به حول و قوه اللهی و با قدرت فرماندهی و هدایت ایشان در بکارگیری صحیح نیروها و موفقیت آن یگان در این عملیات بعدها این تیپ، به لشکر تبدیل شد. لشکر مقدس علی ابن ابیطالب در تمام صحنه های نبرد سپاه اسلام ( عملیات محرم، والفجر مقدماتی، والفجر3 و والفجر4 ) خط شکن و به عنوان یکی از یگان های همیشه موفق، نقش حساس و تایین کننده ای را بر عهده داشت.   

 

ویژگیهای اخلاقی

ازخصوصیات بارز او شجاعت و شهامت بود.

مجاهدت دائمی او برای خدا بود و هیچگاه اثر خستگی روحی در وجودش دیده نشد.

شهید زین الدین در کنار تلاش بی وقفه اش، از مستحبات غافل نبود. اعتقاد داشت که جبهه های نبرد مکانی مقدس است انسان در این مکان، به خدا تقرب پیدا می کند. همیشه به رزمندگان سفارش می کرد به تزکیه نفس و جهاد اکبر بپردازند. او همواره سعی می کرد که با وضو باشد به دیگران نیز تاکید می نمود که همیشه با وضو باشند. به نماز اول وقت توجه بسیار داشت و با فرآن مجید مأنوس بود و به حفظ آیات آن می پرداخت.

 

نحوه شهادت

در آبان سال 1363 شهید زین الدین به همراه برادرش مجید که مسؤول اطلاعات و عملیات تیپ 2 لشکر علی ابن ابیطالب بود جهت شناسایی منطقه عملیاتی از باختران به سمت سردست حرکت می کنند. در آنجا به برادران می گوید« من چند ساعت پیش خواب دیدم که خودم و برادرم شهید شدیم!» موقعی که عازم منطقه می شوند، راننده شان را پیدا کرده و می گویند« خودمان می رویم.» حتی در مقابل درخواست یکی از برادران، مبنی بر همراه شدن با آنها، برادر مهدی به او می گوید« تو اگر شهید بشوی, جواب عمویت را نمی توانیم بدیم؛ اما ما دو برادر اگر شهید بشویم جواب پدرمان را می توانیم بدهیم.»

فرمانده محبوب بسیجی ها سرانجام پس از سالیان طولانی دفاع در جبهه ها و شرکت در عملیات و صحنه های افتخار آفرین، در درگیری با ضد انقلاب شربت شهادت نوشید و روح بلندش از این جسم خاکی به پرواز در آمد تا در نزد پروردگارش مأوی گزیند.


 

 ●لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 

چهارشنبه 103 اردیبهشت 12

برای تعیین شهر خود روی کادر کلیک نمایید.
اعلام اوقات شرعی براساس ساعت
رایانه‌ی شما می‌باشد.
 

d خانه c

d شناسنامه c

d ایمیل c

کل بازدیدها:70747
بازدید امروز:9
بازدید دیروز:5


لیست نویسندگان

ستارگان خاکی
مدیر وبلاگ : خادم الشهداء[28]
نویسندگان وبلاگ :
سید علی محمودی[2]
حمید جعفری منش[2]
روح الله فرازی[0]
ناصر بخشی نیا[0]
سید محمد حسن زاده[0]
سید میثم موسویان[15]
سید مجتبی موسوی[1]
سید مصطفی حیدری[12]


لوگوی وبلاگ



لوگوی دوستان


حدیث روز